Výletní víkend

Vzal jsem si na dva dny dovolenou, že si prodloužím víkend před svátkem 28.10. V neděli jsem naložil Pipina a odjeli jsme na odpolední procházku kolem Kutné Hory. Auto jsme nechali kousek nad Barborou a pak po modré značce přes pole do údolí říčky Vrchlice k Velkému rybníku. Odtud zpět do města vede jižní okruh naučné stezky "Stříbrná stezka", zároveň je to jedna ze Svatojakubských poutních cest u nás. A je velmi půvabná, s ruinami středověkých mlýnů. V závěru okruhu, než se sejde do vnitřního města, je pár míst s moc pěkným výhledem na chrám Svaté Barbory a na terasy pod kostelem Svatého Jakuba. 
V pondělí mělo být původně polojasno, což se tedy nekonalo. Ale i tak jsem se autem posunul k Loučeňskému zámku, vůz nechal na prázdném parkovišti a vydal se po červené značce na sever. Bylo zataženo, ale bez deště. Na pohodu jsem dojel až k Plakánku a využil jsem příležitosti, že zde nebyli skoro žádní turisté. Projel jsem si celé údolí mezi skalami až ke Kosti, tam to otočil a po silnici dojel do Sobotky. Koronavirová opatření mají smutnou stránku, že si čověk nezajde do hospody na oběd a na pivo. Na náměstí v koloniálu jsem nakoupil rohlíky s klobásou a pak si je zbaštil na mezi před stoupáním do Markvartic. Hned na začátku kopce se turistická značka ztratila, zřejmě díky těžbě dřeva, ale nějak jsem to s pomocí navigace odhadl a dostal se na hřebínek, kde mě čekal úsek totálně rozbahněný od těžké techniky. Dál už pak byl terén přijatelný, jen zvlněný. I tak jsem se k autu dostal už téměř za tmy a za sebou nechal osmdesát kilometrů.

Komentáře

Oblíbené příspěvky